Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürü İsmail Kansız, Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne çıkarıldığı dönemde kentteki ören yeri ve müzelerin 39 bin 710 ziyaretçiyi ağırladığını söyledi.
Kansız, yaptığı açıklamada, 27 Ağustos-4 Eylül tarihleri arasındaki 9 günlük tatilin, Ramazan ayı dolayısıyla azalan ziyaretçi sayılarında büyük artış oluşturduğunu belirterek, ''Ramazan Bayramı tatilinin 9 güne çıkarıldığı dönemde ilimizdeki ören yeri ve müzelerimiz 39 bin 710 ziyaretçi tarafından gezildi'' dedi.
Ayasofya Müzesi'ni söz konusu tarihler arasında 650'si yabancı 8 bin 805, Sümela Ören Yeri'ni 3 bin 157'si yabancı 30 bin 406, Trabzon Müzesi'ni de 115'i yabancı 499 kişinin ziyaret ettiğini anlatan Kansız, ''Önemli turizm merkezlerimizden Uzungöl'deki ve diğer yaylalarımızdaki ziyaretçi sayısı ile buralardaki tesislerde doluluk oranı da yüzde 100 seviyesine ulaşmıştır'' diye konuştu.
Ziyaretçilerin sadece 9 günlük süreçte Ayasofya ve Trabzon müzeleri ile Sümela'da gişelere 192 bin 887 lira bıraktığını dile getiren Kansız, ''Sadece Sümela'da 9 günde elde edilen gişe geliri 172 bin 923 lira oldu. Trabzon, turizm anlamında bir fırsat verildiğinde, tatil fırsatı oluştuğunda gidilmesi, gezilmesi gereken illerden ve turizm merkezlerinden biri olmuştur'' dedi.
Kansız, kente gelen turistlerin tarihi yerleri, yeşili, maviyi, doğal güzellikleri görmenin yanı sıra konaklayarak Trabzon'u bütün yönleriyle görmeye çalıştıklarını vurgulayarak, şöyle devam etti:
''Trabzon'da bir turistin ortalama kalış süresi 1,5 gün iken zaman içerisinde bunu 2-2,5 güne çıkartma fırsatı yakaladık. Burada ulaşımın rahatlığı ön plana çıkmaktadır. Karadeniz Sahil Yolu'nun bitmesi, en büyük çekim merkezlerinden Sümela ile Uzungöl'ün geliş-gidiş imkanlarının gayet güzel olması, kentte uluslararası havalimanı bulunması Trabzon'a ulaşmayı kolaylaştırmıştır. Trabzon'da 14 adet kruvaziyer tur var. Her gemide 800-900 kişilik turist kafilesi kente geliyor. Böylece sadece deniz yoluyla 10 bini aşkın ziyaretçi ilimize ulaşıyor.''
Yerli ve yabancı turistlerin doğası, tarihi, güzellikleri, folkloru, yeme içme kültürü gibi farklılıklarını görmek için Trabzon'u tercih ettiklerini anlatan Kansız, ''Turizm sektöründe çalışanlarla birlikte sürekli tanıtıma önem vermenin, yayınlar ve tanıtım materyalleri çıkartmanın, yerli ve yabancı turistlere yönelik olarak ulusal ve uluslararası fuarlara katılarak Trabzon'un marka kent olarak sunumu ve tanıtımı noktasında çok çabalar sarf etmenin karşılığını almaktayız'' diye konuştu.